Obserwatorzy

środa, 3 października 2012

WĄTRÓBKA DROBIOWA

Muszę się Wam przyznać że jestem fanką wątróbki drobiowej i często w różnych postaciach gości u mnie na stole, dziś pokaże Wam ją w klasycznej odsłonie czyli z cebulką i jabłkiem :) Gotowałam ją w sobotę dla mojego mężczyzny i szwagra którzy są niesamowitymi głodomorami :D






SKŁADNIKI :

700 gr wątróbki drobiowej
4-5 cebul
1 duże jabłko
świeży tymianek
mąka
śmietana 12%
sól, pieprz, uniwersalna przyprawa
ząbek czosnku
olej


  • umyte i obrane wątróbki odstawiam do lodówki 
  • cebulę kroje w pół księżyce i wrzucam na rozgrzany wcześniej olej by cebula nabrała ślicznego koloru dodaje do niej łyżkę przyprawy uniwersalnej i pozostawiam ją na ogniu do momentu aż będzie miękka, jabłko obieram i kroję w cienkie plastry, gdy cebula jest wystarczająco miękka  (na oko )dodaję do niej obrane jabłko , przykrywam garnek i pozostawiam tak do prużenia się-możecie też polać wodą ja czasem to robię gdy olej za szybko mi się wysmaży.
  • Gdy już cebula z jabłkiem będą kruche, dodaję wątróbkę, którą wcześniej obtoczyłam w mące, zwiększam ciepło pod garnkiem i mieszam by wątróbka i cebula z jabłkiem się wymieszały razem dokładnie.Podlewam wody odrobinę by nie przypalało mi się danie do garnka i pozostawiam do momentu aż wątróbka będzie już ugotowana na tyle że po jej przekrojeniu nie będzie wypływać z niej jej własny sos, najlepiej jest to sprawdzić wyciągając ją i przekrawając na pół :)
  • następnie dodaję świeży tymianek i ząbek czosnku do aromatu, dolewam jeszcze trochę wody, by zrobić sos.
  • do gotującej się wątróbki dodaję śmietanę 12 % około 3 dużych łyżek by zagęścić sos, próbuje czy czegoś mu nie brakuję, doprawiam i podaje!

SMACZNEGO! 




1 komentarz: